Thursday, August 23, 2007

Despre partea cosmetizata a vietii

Peste tot se vorbeste o singura limba, indiferent de rasa, tara sau mentalitate, culorile si deliciile culinare ne infrumuseteaza viata, iar zilele care ne-au mai ramas de trait ar trebui protejate de orice abuz. Sint citeva dintre ideile impartasite spectatorilor aflati la “Noaptea devoratorilor de publicitate” organizata pe 11 august, la Costinesti.

Substitut pentru “Seinfeld”

De fiecare data se intimpla la fel, desi nu in sensul malitios al cuvintelor. Oriunde se desfasoara, “Noaptea devoratorilor de publicitate” e un eveniment cu adevarat inedit, la care multi se prezinta, dar totusi prea putini reusesc sa urmareasca pina la capat intregul show. Pesemne ca ultimele minute sint pentru cei care nu considera spectacolul doar un mod placut de a petrece citeva ore, ci par mai degraba cunoscatori in industria reclamelor.

Organizat prin traditie de Dan Chisu si avind drept sponsori principali marcile Orange si Granini, “Noaptea devoratorilor...” a gasit si in Costinesti publicul entuziast al marilor orase, gata sa se distreze in orice conditii. Proiectiile au fost precedate de monologul gen stand-up comedy al lui Tiberiu, dublura dublurii intr-un film american. Un personaj destul de interesant de altfel, cu tot cu umorul sau mai putin subtil. Cind risetele s-au sters, a fost rindul celor de la Suie Paparude sa fie vedetele, cu versuri din aceeasi categorie ca si bancurile din prima parte a spectacolului, cuvinte acompaniate cum altfel, de zgomote drum & bass.

Miezul noptii a inaugurat parada spoturilor, provenite de pe intreg mapamondul, unite insa prin acuratetea mesajului si frumusetea imaginilor. Am simtit cu totii drama femeii in virsta care si pe patul de moarte si-a adus aminte de abuzul din copilarie, am ris amar de barbatul intepat si in cele mai mici cute ale pielii, intr-o sedinta ratata de acupunctura, amenintat sa devina pe deasupra si victima unui incendiu.

Rind pe rind s-au succedat povesti dintre cele mai amuzante, cu surse de inspiratie si decoruri diverse: o ferma de animale ca un mic paradis terestru, interioare de apartament, orase pictate in toate culorile posibile, construite pentru oamenii care vorbesc de fiecare data Orange. Si totusi nimic nu a devenit mai molipsitor ca autoironia sanatoasa din creatiile suedeze, unde monotonia si-a gasit leac in deliciile culinare. Fie ca a fost vorba despre deodorante, automobile sau campanii antidrog, reclamele si-au regasit de fiecare data tinta, oferind imagini despre cea mai buna lume posibila. A noastra.

No comments: